20 de febrer 2007

Cinema i judo

Fa un parell de dies vaig descobrir un blog croata sobre judo, http://morote.blog.hr .

No us penseu que els meus coneixements d'idiomes van tan lluny -perquè no vaig entendre gairebé res- però hi va haver un post que em va fer pensar en un nou aspecte del judo que no hem tractat: la relació del judo amb el cinema.

En la història del cinema, hi ha hagut diverses pel·lícules que han tractat, d'una manera o d'una altra, el tema del judo (us deixo l'enllaç per veure quines hi ha a l'Internet Movie Database, la base de dades sobre cinema més gran que hi ha a internet). Existeixen films d'aquests on el judo només apareix al títol i d'altres que, sense estar-hi directament relacionats, contenen escenes que mostren tècniques del nostre esport.

A mi són aquestes últimes pel·lícules les que més m'agraden perquè, tot i que no es pot fer judo al carrer, al cinema tot està permès.

Us deixo un fragment de Blood on the Sun, una peli del 1945 amb el James Cagney, on hi ha més tècniques de judo per segon que paraules. Per als que no sabeu què és judo i què no en aquesta baralla, només una indicació: les projeccions, immobilitzacions, estrangulacions i luxacions estan permeses en judo; els cops i les puntades de peu, no. Espero que us agradi!